Opis produktu

PLATYNOWA podwójna platyna (Double Platinium) świeca zapłonowa niezwykle dobrej marki AUTOLITE do samochoduFord Focus 2,0 L4 16V DOHC 2002-2004 - VIN:P,3cena za 1 szt Thread Size 14mm X 1.25Reach 1"Hex Size 5/8" (16mm)Seat Type TaperedTip Configuration Mid ProjectionResistor ResistorGap.051"/1.3mmHeat Range Chart Row 37Metal Type Double PlatinumTerminal Type SolidPackage Qty 1Niezależnie od typu silnika świece pełnią ważną rolę. Muszą być skuteczne, bo ich niewłaściwa eksploatacja może doprowadzić do poważnych awarii.Zamiennik dla:AC-DELCO 41-116AC-DELCO 41-125BOSCH 8171CHAMPION SPARK PLUG 3017GENERAL MOTORS 12626906MOTORCRAFT AYFS32YR-9MOTORCRAFT CYFS-12-F1MOTORCRAFT CYFS12FPMOTORCRAFT CYFS12Y1MOTORCRAFT CYFS12YECMOTORCRAFT CYFS12YPMOTORCRAFT SP519MOTORCRAFT SP522MOTORCRAFT SP525MOTORCRAFT SP526MOTORCRAFT SP527MOTORCRAFT SP528MOTORCRAFT SP535MOTORCRAFT SP548NGK LTR6DP13 Specjalny rodzaj świecy zapłonowej o przedłużonej żywotności, w której elektrody pokryte są cienką powłoką platyny. Charakterystyczne świece zapłonowe wytrzymują przebiegi rzędu 20 - 40 tys. Km, w trakcie gdy świece platynowe mogą wytrzymać choćby ponad 100 tys. Km.W tych świecach płytka platynowa na elektrodzie środkowej zagwarantuje w długim okresie używania bardziej stałą moc świecy, nawet w trudniejszych warunkach. Ze względu na smukłą elektrodę środkową ta świeca wymaga niższego napięcia zapłonu, odciąża cewkę zapłonową i gwarantuje trafne spalanie aż do skrajnych obszarów komory spalania.Nie warto odkładać wymiany, gdyż na świecach dużo nie oszczędzimy, a możemy dużo stracić, ponieważ niedomagania układu zapłonowego mają wpływ na wytrzymałość innych elementów silnika. Zużyte świece utrudniają rozruch silnika i to nie tylko po nocnym postoju. Brak iskry sprawia jeszcze nierówną pracę silnika, spadek jego mocy, może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora i przyczynić się do szybszego zużycia silnika.W cylindrze, w którym nie ma zapłonu mieszanki, paliwo spłukuje olej ze ścianek cylindra, jak również dostaje się do oleju, wywołując wielkie pogorszenie jego parametry. Pozostała część niespalonego paliwa zostaje usunięta do katalizatora i tam w wyniku wysokiej temperatury (temp. Pracy katalizatora to około 600 st. C) spala się. Wynikiem jest wyjątkowo szybki wzrost temperatury katalizatora i prawie natychmiastowe uszkodzenie. Rozgrzany do czerwoności katalizator może również spowodować pożar samochodu lub otoczenia. Na dodatek niesprawna świeca może uszkodzić cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia lub moduł, czyli części dość drogie.W większości samochodów dostęp do świec jest niezwykle dobry, więc z podmianą nie ma żadnych problemów. Trwa ona nie dłużej niż pół godziny i kosztuje od 20 do 50 zł. Pokaźnie gorszy dostęp jest w silnikach rodzaju V oraz minivanach lub SUV-ach. Nad wyraz często w tych samochodach potrzebny jest demontaż niektórych składników wyposażenia. Jeśli dostęp jest utrudniony, warto założyć świece o podwyższonej trwałości, czyli z elektrodami platynowymi lub irydowymi. Koszt jest wyższy charakterystycznych, ale dużo zaoszczędzimy na kosztownej zamianie....