Opis produktu

Oryginalna MOPAR pompa płynu chłodzącego silnik z uszczelką do samochodu Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 2005-2008 cena za 1 sztStock Code K04792838AB; 04792838AA; 4792838AB; 4792838AA; 43543; 120-7150; 58-645; WP-9377; QPW12; 99186Manufacturer Mopar Mopar produkuje jedne z najmocniej bezawaryjnych części i akcesoriów do pojazdów przystępnych na rynku!Zachowaj swój pojazd w jak najlepszym stanie, używając tylko oryginalnych części OEM Mopar.Od ponad 75 lat Mopar jest jedną z najlepiej rozpoznawanych na rynku marek oryginalnych części zamiennych i akcesoriów. Mopar (skrót od MOtor PARts) – producent proponująca części zamienne dla wszystkich amerykańskich marek Jeep Chrysler Dodge Plymouth RAMJej cele obejmują: projektowanie części zamiennych koniecznych do serwisowania pojazdów, wprowadzanie nowych akcesoriów,by zwiększać nie tylko sprzedaż, lecz także satysfakcję i lojalność kupujących. Części zamienne Mopar projektowane są poprzez te same zespoły inżynierów,którzy pracują nad samochodami Grupy, dlatego Mopar jest jedyną marką, która może zaoferować klientom oryginalne części zamienne o wysokiej jakości. UWAGA 5,7 V8 - rocznik 2008 przed zakupem proszę zwrócić uwagę: - czy pompa posiada miejsce na czujka (oferowana przez nas nie ma!!!) -czy wirnik pompy wystaje poza jej obrys (w oferowanej poprzez nas - wystaje!!!).Układ chłodzenia pełni bardzo ważną rolę.W lecie układ chłodniczy zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. Zimą – zagwarantuje stosowną temperaturę pracy, ogrzewa przedział pasażerski samochodu i podgrzewa niektóre elementy wyposażenia dopełniającego – takie jak na przykład reduktor w instalacji gazowej. Nieustanny obieg cieczy chłodzącej wymusza pompa cieczy. Problemem są na ogół wycieki płynu spod uszczelnień pompy albo głośna praca jej ułożyskowania. Obu przypadków nie wolno lekceważyć, ale też nie oznaczają gwałtownej przerwy w podróży. Po prostu – w miarę możliwości trzeba je jak najszybciej zlikwidować wymieniając pompę na nową. Ubytki płynu kończą się przegrzaniem układu a hałas łożysk - zatarciem pompy co może prowadzić do zerwania paska który ją napędza. Instrukcja konstrukcji pompy cieczy chłodzącej.UWAGA!Pompy cieczy chłodzącej powinny być montowane jedynie w wyspecjalizowanych zakładach!Nie obracać kołem pasowym nowej pompy! Obracanie kołem lub wirnikiem na sucho może uszkodzić mechanicznie uszczelniacz pompy co powoduje wyciek płynu.1. Przed wymontowaniem starej pompy przepłukać układ chłodzenia w celu usunięcia zabrudzeń i ewentualnie innych części obecnych w układzie (istniejące skażenia w płynie chłodniczym mogą spowodować mechaniczne zniszczenie pompy wodnej).2. Po wystygnięciu silnika wypuścić płyn z układu chłodzenia.3. Wymontować starą pompę, a także dokładnie wyczyścić powierzchnię mocowania pompy z pozostałości starej uszczelki i innych skażeń.4. Założyć nową uszczelkę na nową pompę.5. Zamontować nową pompę dokręcając śruby po przekątnej momentem przykręcania zgodnym z instrukcją producenta samochodu.6. Założyć pasek i napiąć go zgodnie z zaleceniami producenta samochodu (niewłaściwe napięcia pasa może spowodować uszkodzenie pompy wodnej).7. Napełnić układ chłodniczy płynem zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.8. Odpowietrzyć układ chłodzenia by zapewnić pełne wypełnienie chłodnicy, pompy wodnej i silnika płynem chłodniczym.9. Sprawdzić ponownie napięcie pasa napędzającego pompę. Upewnić się że jest właściwy poziom płynu....