Nokian Hakkapeliitta R2 225/45 R18 95 R

od 1082,00 PLN

oszczędzasz do 2%

  • Producent: Nokian
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 225
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks nośności: 95
  • Indeks prędkości: R
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: F
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: F
Ocena produktu:

Opis produktu

Bezkolcowa opona zimowa zapewniająca skandynawski komfort

Najwyższej klasy bezpieczeństwo na oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni.
wyśmienite prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach.
Oszczędność na kosztach paliwa.

Nowa, nordycka opona zimowa Hakkapeliitta R2 to wybór numer jeden dla kierowców lubiących oryginalny komfort jazdy i jej ekologiczny aspekt, proponująca równocześnie znaczące oszczędności paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla. Szczególnie niskie opory toczenia są niższe o ponad 5% od wcześniejszego modelu Hakkapeliitta R, który już pokonał konkurencję klasą wydajności paliwowej.

dodatkowo, właściwości bezpieczeństwa opony Nokian Hakkapeliitta R2 na oblodzonych, ośnieżonych i mokrych nawierzchniach udoskonalono wykorzystując gumową mieszankę nowej generacji, specjalną rzeźbę bieżnika i technologię Cryo Crystal. Udoskonalona przyczepność w temperaturach ujemnych jest szczególnie widoczna na śliskiej, oblodzonej nawierzchni, gdzie Nokian Hakkapeliitta R2 ma krótszą o ponad 10 metrów drogę hamowania przy szybkości 80 km/h od modelu Hakkapeliitta R, znanego ze skutecznej przyczepności na lodzie.

Cryo Concept nowa myśl techniczna: optymalna przyczepność

Cryo Crystal wzmacnia stosowną poprzeczną i wzdłużną przyczepność nowej opony. Sprawność przyczepności na oblodzonej nawierzchni to zwykle zasługa technice wielokątnych, twardych jak diament, cząsteczek kryształów, działających ja wbudowane kolce.

potężna przyczepność - lekkie toczenie

Mieszanka gumowa mająca użycie w tym nowym produkcie generuje nieszablonową przyczepność na oblodzonej, zaśnieżonej mokrej nawierzchni, jak również zapewnia nieprzeciętną wytrzymałość na zużycie w zmiennych warunkach.

Nowa zimowa mieszanka krzemionkowa z kriogenicznym silanem opracowana na zapotrzebowania Hakkapeliitta R2 ma bezpieczne użycie jednocześnie na mokrej nawierzchni jak i na niebezpiecznym czarnym lodzie. Olej rzepakowy działa jako katalizator w mieszance z kriogenicznym silanem opracowanej dla niskich temperatur, łączy on krzemionkę i naturalną gumę w wyśmienicie zgraną parę. Olej rzepakowy ulepsza odporność opony na przecięcia, zwiększając jej trwałość i ulepszając przyczepność na śniegu i lodzie.

uzupełniające bezpieczeństwo w zaskakujących sytuacjach stanowią specjalne „pazurki" zapewniające przyczepność i ochronę przez błotem pośniegowym

agresywna rzeźba bieżnika pokryta jest gęstą siatką lameli. Szersze pojedyncze lamelki zapewniają tak szczególnie pożądaną przyczepność nawierzchni, zwłaszcza gdy współczynnik tarcia jest najniższy na mokrym lodzie.

Lamele działające niczym pompa maksymalizują przyczepność na mokrej nawierzchni

Klocki bieżnika na barku opony bezkolcowej Nokian Hakkapeliitta R2 wyposażone są w specjalny system kieszonek odprowadzający wodę z nawierzchni, tym samym gwarantując jednostajny kontakt bieżnika z nawierzchnią. Rozszerzona ilość zastrzeżonych lameli działających jak pompa i znaczna ilość lameli zygzakowatych jeszcze bardziej poprawiają przyczepność na mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

zrównoważona i skrupulatna jazda

Centralne żebro nowego kierunkowego bieżnika o stałym kierunku toczenia polepsza stabilność prowadzenia pojazdu. Połączona środkowa część gwarantuje bezpieczeństwo jazdy. Ma to także pozytywny wpływ na bardziej równomierne zużycie bieżnika, gwarantując dopełniające bezpieczeństwo w trakcie zużywania się opony. Opony zimowe stosowane jako opony trakcyjne najprawdopodobniej będą zużywać się najpierw w środkowej części.

Na czym polega technologia Run Flat?

technologia RFT (Run Flat Technology) wykorzystana w oponach Nokian oznacza specjalną konstrukcję opon, która pozwala na kontynuowanie jazdy samochodem choćby w sytuacji nagłej utraty ciśnienia powietrza. Opony typu Run Flat montowane są poprzez niektórych producentów samochodów jako pierwsze wyposażenie pojazdów opuszczających fabrykę, by zapewnić kierowcom maksymalne bezpieczeństwo nawet w sytuacji nagłego uszkodzenia opony.

Opony Nokian RFT posiadają mocniejszą konstrukcję charakterystyczne opony. W ścianach bocznych użyto specjalny komponent, który usztywnia ściany podczas jazdy na oponie bez powietrza.