Opis produktu

Olej przekładniowy AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid

zagwarantuje maksymalną sprawność i żywotność skrzyni biegów, uniemożliwiając powstawaniu szkodliwego osadu olejowego w trakcie pracy skrzyni samoczynnej w warunkach wysokiej temperatury. Utrzymuje lepkość w skomplikowanych warunkach stosowania w celu zapobieżenia zużyciu kół zębatych, tarczy sprzęgła i innych kluczowych składników, znakomite cechy przepływowe w niskich temperaturach. W normalnych warunkach stosować przerwy pomiędzy dozowaniami płynu określone przez producenta pojazdu, a w warunkach trudnych podwoić ten okres. Plastikowy olej do skrzyni automatycznej opracowano tak, żeby z nawiązką spełniał wymagania pojazdów firm GM, Ford, Toyota i innych producentów oryginalnego wyposażenia, wymagających oleju o niskim poziomie lepkości.

Charakterystyka oleju do przekładni samoczynnych AMSOIL Signature Series czyni go niepodatnym na przeciążenia i przegrzanie w trakcie holowania nawet w wymagającym terenie. Pozostaje płynny w temperaturach poniżej zera i gwarantuje ochronę podczas intensywnego użytkowania, nawet w sytuacji przekroczenia dopuszczalnego obciążenia.

Aby udowodnić wydajność w warunkach intensywnej eksploatacji, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zastosowano w pojazdach należących do spółki taksówkowej w Las Vegas. W pojazdach rutynowo eksploatowanych na krótkich dystansach, dociążonych pasażerami i ładunkami, w ekstremalnie wysokich temperaturach pustynnych, olej narażony jest na olbrzymie obciążenia. Po 100 000 mil, wybraną skrzynię biegów poddano analizie. Test utleniania ABOT jest jedną z metod wykorzystywanych do określenia oporności na utlenianie oleju, który jest korzystnym wskaźnikiem jego trwałości. Testy przeprowadzone poprzez niezależne laboratorium wykazały, iż po 100 000 mil ciężkiej pracy, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zachowywał niepodatność na utlenianie dłużej niż stanowią kryteria ATF + 4 Chrysler dla nowego oleju (patrz wykres). Komponenty wewnętrzne, w tym korpus zaworów i tarcze sprzęgła (na zdjęciu), były praktycznie wolne od osadów, depozytów, a także śladów zużycia, potwierdzając wysoki poziom ochrony środka smarnego w warunkach intensywnej eksploatacji.

Olej plastikowy Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF podobnie jak AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid gromadzi wysokie stężenia przeciwutleniaczy, czyniąc go niepodatnym na wysoką temperaturę. W wyniku czego, zapewnia świetną ochronę przed osadami i złogami lakowymi, które zatykają wąskie kanaliki olejowe i przyczyniają się do zeszklenia sprzęgła. Po 100 000 mil pod sporym obciążeniem, analiza oleju ujawniła, że olej zawierał 41 procent początkowej ilości inhibitorów utleniania, udowadniając swoją długookresową wytrzymałość na rozkład cieplny.

Zmiana szybkości i obciążeń sprawia wzrost momentu obrotowego i spore obciążenie przekładni i łożysk. Olej syntetyczny AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid posiada wysoką niepodatność filmu olejowego i dodatki uniemożliwiające zużyciu pod znacznym obciążeniem. Po 100 000 mil olej Signature Series Multi-Vehicle pomyślnie przeszedł branżowy test zużycia przekładni FZG, uzyskując najwyższy 12 poziom. Wyniki przekroczyły wymogi ATF Ford MERCON V i Chrysler + 4 dla nowego oleju, wykazując długofalową ochronę przed zużyciem.

W niskich temperaturach gęsty olej przekładniowy wydłuża czas konieczny na zmianę przełożenia i zwiększa zużycie paliwa. Plastikowy olej AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid nie gromadzi parafin i zagwarantuje zachowanie cechy płynnych w niskich temperaturach (<-65st.c temperatura krzepnięcia> Pomaga poprawić szybkość zmiany przełożeń, obniża zużycie paliwa i skraca czas potrzebny na osiągnięcie optymalnej temperatury.

Współczesne przekładnie są mniejsze i muszą sprostać wyższym mocom i wartościom momentu obrotowego, gwarantując równocześnie płynną zmianę biegów, przy dłuższej żywotności oleju. Olej plastikowy AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid posiada dodatki modyfikujące tarcie, co zapewnia wyjątkowe atrybuty statyczne sprzęgła (tarcie statyczne), zdolność przenoszenia momentu obrotowego (tarcie dynamiczne) i cechy antywibracyjne (moment poślizgu-konwerter sprzęgła). Analiza pokazuje, że po 100 000 mil eksploatacji w warunkach sporego obciążenia, olej syntetyczny Signature Series Multi-Vehicle gwarantuje niemal identyczne atrybuty cierne jak nowy olej, umożliwiając płynną i pewną zmianę przełożeń.

plastikowy olej przekładniowy AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid jest zalecany dla przekładni, systemów hydraulicznych, układów wspomagania kierownicy i innych zastosowań, które muszą spełniać następujące oczekiwania:

Aisin-Warner AW-1
BMW 83 22 0 142 516, 83 22 2 152 426, 83 22 2 289 720 (ATF3+)
Chrysler MOPAR 68157995A, SP-IV
DSIH 6p805
Ford MERCON LV, SP
GM DEXRON
HP, DEXRON VI
Honda/Acura DW-1, Type 3.0
Hyundai/Kia SP-IV, SPH-IV, SP-IV-RR
NWS-9638, SP4-M
JASO 1A-LV
JWS 3324
Mercedes Benz 236.12, 236.14, 236.15,236.41
Mitsubishi SP-IV, ATF J3, ATF-PA
Nissan Matic-S, Matic-W
Saab 93 165 147
Shell M-1375.4, M-1375.5, M-1375.6, M-L 12108
Toyota WS
Volvo 31256774
VW/Audi G 055 005, G 055 162, G 060 162; ZF S671 090 255.