Opis produktu

Olej przekładniowy AMSOIL ATF Universal Transmission Fluid

zagwarantuje maksymalną sprawność i żywotność skrzyni biegów, uniemożliwiając powstawaniu szkodliwego osadu olejowego podczas pracy skrzyni automatycznej w warunkach wysokiej temperatury. Utrzymuje lepkość w skomplikowanych warunkach użytkowania w celu zapobieżenia zużyciu kół zębatych, tarczy sprzęgła i innych kluczowych składników, nieprzeciętne cechy przepływowe w niskich temperaturach. W normalnych warunkach stosować przerwy między dozowaniami płynu określone poprzez producenta pojazdu, a w warunkach trudnych podwoić ten okres. Plastikowy olej do skrzyni automatycznej opracowano tak, żeby z nawiązką spełniał wymogi pojazdów firm GM, Ford, Toyota i innych producentów oryginalnego wyposażenia, wymagających oleju o niskim poziomie lepkości.

Charakterystyka oleju do przekładni samoczynnych AMSOIL Signature Series czyni go wytrzymałym na przeciążenia i przegrzanie podczas holowania nawet w wymagającym terenie. Pozostaje płynny w temperaturach poniżej zera i zagwarantuje ochronę podczas intensywnego używania, choćby w sytuacji przekroczenia dopuszczalnego obciążenia.

Aby udowodnić produktywność w warunkach intensywnej eksploatacji, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zastosowano w pojazdach należących do spółki taksówkowej w Las Vegas. W pojazdach rutynowo eksploatowanych na krótkich dystansach, dociążonych pasażerami i ładunkami, w arcytrudnie wysokich temperaturach pustynnych, olej narażony jest na olbrzymie obciążenia. Po 100 000 mil, wybraną skrzynię biegów poddano analizie. Test utleniania ABOT jest jedną z metod używanych do określenia oporności na utlenianie oleju, który jest prawidłowym wskaźnikiem jego trwałości. Testy przeprowadzone poprzez niezależne laboratorium wykazały, iż po 100 000 mil ciężkiej pracy, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zachowywał niepodatność na utlenianie dłużej aniżeli stanowią wymogi ATF + 4 Chrysler dla nowego oleju (patrz wykres). Elementy wewnętrzne, w tym korpus zaworów i tarcze sprzęgła (na zdjęciu), były praktycznie wolne od osadów, depozytów, a także śladów zużycia, potwierdzając wysoki poziom ochrony środka smarnego w warunkach intensywnej eksploatacji.

Olej syntetyczny Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF podobnie jak AMSOIL Fuel-Efficient Synthetic Automatic Transmission Fluid posiada wysokie stężenia przeciwutleniaczy, czyniąc go opornym na wysoką temperaturę. W wyniku czego, zapewnia perfekcyjną ochronę przed osadami i złogami lakowymi, które zatykają wąskie kanaliki olejowe i przyczyniają się do zeszklenia sprzęgła. Po 100 000 mil pod wielkim obciążeniem, analiza oleju ujawniła, iż olej zawierał 41 procent początkowej ilości inhibitorów utleniania, udowadniając swoją długofalową wytrzymałość na rozkład termiczny.

Zmiana prędkości i obciążeń sprawia wzrost momentu obrotowego i obszerne obciążenie przekładni i łożysk. Olej syntetyczny przekładniowy AMSOIL ATF Universal Transmission Fluid ma wysoką oporność filmu olejowego i dodatki uniemożliwiające zużyciu pod obszernym obciążeniem. Po 100 000 mil olej Signature Series Multi-Vehicle pomyślnie przeszedł branżowy test zużycia przekładni FZG, uzyskując najwyższy 12 poziom. Wyniki przekroczyły oczekiwania ATF Ford MERCON V i Chrysler + 4 dla nowego oleju, wykazując długofalową ochronę przed zużyciem.

W niskich temperaturach gęsty olej przekładniowy wydłuża czas niezbędny na zmianę przełożenia i zwiększa zużycie paliwa. Olej syntetyczny przekładniowy AMSOIL ATF Universal Transmission Fluid nie posiada parafin i gwarantuje zachowanie parametry płynnych w niskich temperaturach (<-53st.c temperatura krzepnięcia> Pomaga poprawić szybkość zmiany przełożeń, ogranicza zużycie paliwa i skraca czas potrzebny na osiągnięcie stosownej temperatury.

Współczesne przekładnie są mniejsze i muszą sprostać wyższym mocom i wartościom momentu obrotowego, gwarantując równocześnie płynną zmianę biegów, przy dłuższej żywotności oleju. Olej plastikowy przekładniowy AMSOIL ATF Universal Transmission Fluid ma dodatki modyfikujące tarcie, co zagwarantuje nieszablonowe atrybuty statyczne sprzęgła (tarcie statyczne), zdolność przenoszenia momentu obrotowego (tarcie dynamiczne) i parametry antywibracyjne (moment poślizgu-konwerter sprzęgła). Analiza ukazuje, iż po 100 000 mil eksploatacji w warunkach dużego obciążenia, olej syntetyczny Signature Series Multi-Vehicle zagwarantuje niemal identyczne właściwości cierne jak nowy olej, umożliwiając płynną i pewną zmianę przełożeń.

Olej plastikowy przekładniowy AMSOIL ATF Universal Transmission Fluid jest zalecany dla przekładni, systemów hydraulicznych, układów wspomagania kierownicy i innych zastosowań, które muszą spełniać następujące wymagania:

Allison C-4
TES-389
BMW 7045E, 8072B, LA 2634, LT 71141
Chrysler ATF+4, MOPAR
ASRC, 68089195AA, 68049954AA
Ford MERCON, MERCON V, ESP-M2C166-H, FNR5, M2C924-A, XL-12
GM DEXRON II, DEXRON III, AutoTrak II
Honda/Acura ATF-Z1
Hyundai/Kia SP-II, SP-III, Red-1
IDEMITSU K17
JASO 1A; JWS 3309, 3314, 3317
MAN 339 Type V-1, 339 Type V-2, 339 Type Z-1, 339 Type Z-2, 339 Type Z-3, 339F
Mazda ATF-M III, ATF-MV, F-1
Mercedes Benz 236.1, 236.2, 236.3, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10,
236.11, 236.81, 236.91
Mitsubishi SP-II, SP-III, ATF-J2
Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K,402
SAAB 3309
Shell 3403, LA 2634
Subaru ATF, ATF-HP
Suzuki 3314, 3317
Texaco ETL-7045E, ETL-8072B, N402
Toyota Type T, T-II, T-III, T-IV
Voith 55.6335, 55.6336
Volvo 97340, 97341
VW/Audi G 052 162, G 052 990, G 055 025
ZF TE-ML 03D, 04D, 05L, 09,11A, 11B, 14A, 14B, 14C, 16L, 16M, 17C, 20B, 20C, 21L.

parametry

Kinematic Viscosity @ 100˚C, cSt (ASTM D445)............................................................7.5

Kinematic Viscosity @ 40˚C, cSt (ASTM D445)............................................................38.5

Viscosity Index (ASTM D2270)..................................................................................... 165

Pour Point ˚C (˚F) (ASTM D97).............................................................................. -53 (-63)

Flash Point ˚C (˚F) (ASTM D92)............................................................................234 (453)

Four-Ball Wear Test (ASTM D4172 @ 40 kg, 75˚C, 1200 rpm, 1hr), Scar, mm............0.39

Brookfield Viscosity @ -40˚C, cP (ASTM D2983)......................................................... 9755